Așa a fost Cars & Roads: 3.000 de kilometri prin Grecia cu 6 SUV-uri hibride
Meșteri în Mașini #136 • Cum a fost în road tripul din Grecia • Versiuni noi pentru Volkswagen Golf • Renault Rafale plug-in hybrid • Seat Leon facelift.
Meșteri în Mașini este un newsletter produs de Autocritica.ro.
Despre mașinile pe care nu ai voie să le ratezi.
O dată pe săptămână. Conceput și scris de jurnaliștii
Mircea Meșter, Daniel Popescu și Tudor Rus
Meșteri în Mașini #136
19 mai 2024
Newsletter deblocat de
Meșteri în Mașini îți este oferit de Huf Group, lider mondial în dezvoltarea și producția tehnologiilor moderne analogice și digitale care permit accesul și autentificarea în mașini. În România, Huf Group are 1000 de angajați, un centru de producție la Arad și un centru de inginerie și un laborator de testare la Timișoara.
Cars & Roads Greece by Michelin: teste și experiențe
După trei ediții petrecute pe drumurile patriei, road tripul anual Cars & Roads by Michelin a trecut pentru prima oară granițele țării și, după opriri punctuale în Bulgaria, a străbătut Grecia de la Kulata până la sud de Atena. Cu circa 3.000 de kilometri parcurși în total, aceasta a fost de departe cea mai lungă ediție de până acum, iar traseele au fost abordate pe parcursul a nouă zile.
Vorbim practic despre un drive test complex la volanul a șase SUV-uri hibride care au fost evaluate de 12 oameni. Iar partea cea mai interesantă abia acum vine: a fost un drive test colectiv la care au participat atât jurnaliști auto cu mulți ani de experiență în spate, capabili să înțeleagă mașinile în cele mai detaliate aspecte, cât și creatori de conținut pentru care mașinile nu reprezintă neapărat o pasiune, ci mai degrabă instrumente utile pentru a ajunge din punctul A în punctul B. .
Asta s-a tradus inevitabil prin stiluri diferite de condus, abilități diferite în spatele volanului și abordări diferite ale unor situații de trafic, însă toate aceste ingrediente au avut ca numitor comun respectarea regulilor de circulație.
Din această poveste a reieșit astfel un test complex în care fiecare participant a scos în evidență anumite aspecte. Drept dovadă o să încep cu Dacia Duster, cunoscută și drept vedeta locală a road tripului, care a stârnit admirație inclusiv din partea veteranilor din presa auto.
Am văzut noua personalitate a unui Duster capabil să țină pasul cu nevoile șoferilor alergători fără să se verse pe viraje. Dacă vorbim despre cum se conduce, despre cum accelerează, frânează sau viteză, noul Duster este de nerecunoscut. Sau despre cum se stă la volan, despre scaune, despre comenzi și interfața multimedia. Sau despre sistemul hibrid modern, cu două motoare electrice și transmisie automată multimodală. Am văzut un consum de 5,6 l/100. Și-am alergat pe autostrad. Nu-i rău deloc pentru 140 CP.
Chiar dacă noul Duster a atras inevitabil toate privirile, oamenii au observat și schimbările în bine prin care a trecut Honda CR-V.
Nu doar că nu mai are legătură cu generațiile anterioare, dar dacă îi scoți sigla și o așezi lângă un CR-V mai vechi, cu greu ți-ai da seama că este generația nouă a aceleiași mașini. Dintr-un SUV-uleț modest ca dimensiuni și anost ca aspect, care părea desenat de un bătrânel fumător de pipă, s-a transformat într-un SUV pe steroizi, pe care scrie „acum chiar mă bat parte în parte cu RAV4 și CX-5”, din orice parte l-ai privi.
Din caravana Cars & Roads by Michelin a făcut parte și noua generație Hyundai Kona.
Interiorul e prietenos și plin de electronică, dar ergonomia este una decentă, nu cauți prin bord să pornești ceva când pleci de la București, ca s-o găsești de-abia la taxare la Fetești. Spațiu la interior e destul, cu toate că nu pot spune că acest trup pe care-l port prin lume s-a lăfăit exagerat de tare. Dar postul de conducere este eficient și plăcut, cu vizibilitate bună.
Una dintre cele mai noi mărci prezente pe piața din România este MG, care a aliniat la start SUV-ul HS în versiunea plug-in hybrid eHS.
Oferta de spațiu la interior este mai mult decât decentă. Dacă pe locurile din față este normal să îți poți ajusta poziția, partea bună este că un adult înalt poate lua loc confortabil și pe banchetă. La interior impresionează și calitatea materialelor sau a asamblării. Mașina accelerează viguros și este plăcută la drum lung. Suspensia este confortabilă în marea majoritate a timpului, fiind pusă în dificultate doar de denivelările mici și dese.
Între timp, Toyota C-HR a sosit în road trip cu versiunea full-hybrid, mai ales că versiunea pur termică a fost eliminată odată cu trecerea la noua generație.
Suspensiile sunt corecte și-și calibrează foarte bine comportamentul pe drumuri cu asfalt incert, direcția e în zona superioară a segmentului, iar plusul de putere (C-HR are acum aproape 200 de cai putere acum, sunt 13 cai suplimentari) e și el binevenit în peisajul hibrid. În special în combinație cu tracțiunea integrală, un detaliu important pentru cei care își doresc asta. Și nu pentru drumuri cu macadam sau pentru zăpadă, ci pentru dinamică și siguranță.
Mircea Meșter
Contingenul de japoneze a fost completat de Suzuki Across, unul dintre cele două modele plug-in hybrid din acest road trip.
Cei 300 de cai sunt excelent ajutați electric, mașina trage și se așează senzațional pe drum. Frânarea se face cu o cădere asemeni piciorului care intră-n boot-ul de snowboard, simți că apasă planeta și se oprește ferm în ring indiferent de cât de largă e curba. Toarce frumos, senin și lin.
Cele șase SUV-uri hibride au fost însoțite pe traseu de Crew Car-ul Mercedes-Benz Clasa V.
Ai un motor extrem de civilizat din punct de vedere sonor. Până la urmă, e și normal, având în vedere sarcinile pentru care a fost creată Clasa V. La consum stă la 8,5 l/100 km, deși mașina are portbagajul și ultimul rând de scaune pline ochi cu echipamente foto-video, unele destul de grele. Și, deși are 4 cilindri și nu 6, 2 litri și nu 8, motorul trage, nenică, raportat la câte kilograme are de mutat prin spațiu.
Tudor Rus
Iar caravana a fost completată de Safety Car-ul electric Volvo EX30.
Am mers în toate condițiile de drum posibile și, sincer, îmi place la nebunie cum se simte Volvo EX30. S-a descurcat excelent pe drumurile din oraș, a înghițit pe nemestecate kilometri de autostradă și m-a făcut să zâmbesc pe drumurile virajate de pe insula Evia. Și asta fără ca Mr. Popescu, colegul meu din dreapta, să sufere vreo secundă de „rău de mare”.
Toate impresiile despre mașinile din caravana Cars & Roads sunt publicate în această perioadă pe Autocritica. Am început cu Dacia Duster și Honda CR-V, iar zilele următoare vom continua cu rapoartele de călătorie ale celorlalte mașini.
Cele 6 SUV-uri hibride ne-au purtat pașii prin numeroase locuri spectaculoase. Ne-am cazat în mijlocul naturii la Zornitza Family Estate, la resorturi la malul mării precum Acrotel Athena Pallas și Vincci Ever Eden, la hoteluri boutique precum Del Mare Suites sau în inima unui oraș precum Salonic la Vanoro Hotel. Detalii despre toate aceste hoteluri găsești în acest articol.
Din punct de vedere culinar, experiența supremă a fost la Patio, un restaurant cu o stea Michelin din apropiere de Atena. Povestea unei cine cu adevărat speciale o găsești aici, iar în acest articol citești detalii și despre celelalte restaurante unde am savurat preparate locale, inclusiv aEstivum, Hamodrakas, Kymata, Akrogiali sau 7 Thalasses.
Toate cele de mai sus nu ar fi fost posibile fără partenerii road tripului Cars and Roads Greece. Michelin a furnizat anvelope Pilot Sport pentru unele modele din caravană, iar drumurile noastre au fost mai liniștite pe plan psihic datorită serviciului de asistență rutieră 9695 valabil pe întregul teritoriu al Uniunii Europene.
Electricul Volvo EX30 și-a încărcat bateria Li-Ion inclusiv la stațiile rapide PPC blue de 300 kW de la Salonic și Larissa, acolo unde se află două dintre cele 550 de locuri unde există stații de încărcare PPC blue pe teritoriul Greciei. Între timp, alimentările cu carburant pentru celelalte mașini au fost mult mai simple datorită cardurilor DKV Fleet Card de la DKV Mobility, care ne-au permis să centralizăm foarte ușor toate costurile asociate.
De asemenea, oricare dintre mașinile din road trip poate fi achiziționată prin leasing de la BT Leasing, atât pe persoană fizică prin serviciul Green Mobility, cât și pe persoană juridică prin serviciul Green Finance.
Nu în ultimul rând, fotografii și videografii și-au ușurat munca pe parcursul turului cu ajutorul laptopurilor performante de la Server Config.
Noutățile săptămânii
Poate că am fost plecați 9 zile prin Grecia, dar asta nu înseamnă că am rezistat tentației de a rămâne la curent cu cele mai proaspete informații din industria auto. Foarte pe scurt, ultimele zile ne-au adus așa:
Renault Rafale a primit o versiune plug-in hybrid de 300 CP. Avem un motor pe benzină de 1,2 litri cu 3 cilindri și 3 motoare electrice. Ai ghicit, asta înseamnă tracțiune integrală. Bateria Li-Ion are 22 kWh și promite o autonomie electrică de 100 de kilometri.
Volkswagen Golf a primit nu una, ci două versiuni plug-in hybrid, ambele bazate pe un motor pe benzină de 1,5 litri și cutie de viteze automată DSG cu 6 trepte. Golf eHybrid are 204 CP și autonomie electrică de 143 de kilometri, în timp ce Golf GTE plusează până la 272 CP, astfel că autonomia electrică este de 131 kilometri. Valorile bune ale autonomiei au ca explicație creșterea capacității bateriei de la 10,6 kWh la 19,7 kWh.
Seat a dezvăluit un facelift pentru Leon, iar principalele noutăți sunt la interior și la gama de motorizări. Pe de o parte avem instrumentar de bord digital de 10,25 inchi, ecran mai mare pentru sistemul multimedia de 10,4 inchi sau 12,9 inchi și încărcare wireless pentru telefon, iar pe de altă parte motorul de un litru a dispărut. Există în schimb o unitate de 1,5 litri cu 115 CP, două variante mild-hybrid de 115 CP și 150 CP, un diesel de 2.0 litri și o versiune plug-in hybrid de 204 CP.
Între timp, Mercedes-Benz a prezentat câteva noutăți pentru Clasa C și GLC. Vorbim despre nuanțe noi de caroserie (Manufaktur Alpine Grey pentru ambele și Verde Silver Metallic pentru GLC), interior fără piele disponibil opțional sau o noua versiune a sistemului multimedia MBUX, care permite acum descărcarea unor aplicații third-party. Bonus: GLC are funcție software pentru ca telefonul tău să devină și cheie de acces în mașină.
BMW a publicat primele detalii despre noul M4 CS. Modelul de performanță are motor de 3,0 litri cu 550 CP, transmisie automată M Steptronic cu 8 rapoarte, tracțiune integrală M xDrive și ajunge de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde.
Știrile care nu au prins loc în pole position
Înmatriculările de mașini noi au crescut în aprilie cu 34,5% în România, la peste 13.000 de unități. (AUTOCRITICA)
SUV-ul Rolls-Royce Cullinan a primit un facelift. (AUTOCRITICA)
Bentley a dezvăluit noua generație Continental GT. (AUTOCRITICA)
Renault va testa la turneul de tenis Roland Garros un minibus electric autonom pentru transport public de persoane. (AUTOCRITICA)
SUA au mărit taxele pentru mașinile electrice produse în China de la 25% la 100%. (The Guardian)
Consum extraurban
Zona de articole fără motoare și roți, dar care te ajută să vezi că-n lume se mai scrie și lent și bine, nu doar repede și prost.
Dubai Unlocked. România, țară paravan pentru averi imobiliare rusești. (PressOne)
Microidentitate gastronomică națională: metode de acrire a ciorbelor. (Mindcraft Stories)
Poveste din Cartierul Gunoaielor pe scena Operei. (Scena9)
Reportaj la fabrica din Texas unde se produc avioanele F-35. (Hotnews)
Cartelul din Carpați. (Recorder)