Am testat primul BMW M3 break
Meșteri în Mașini #90 • Deblocat de Huf Group • Test cu M3 Touring • Cum a fost la raliul de regularitate din Portugalia • Teasere cu BMW i5 și Mini Cooper Electric • Cars & Roads 2023 Preview
Meșteri în Mașini este un newsletter produs de Autocritica.ro.
Despre mașinile pe care nu ai voie să le ratezi.
O dată pe săptămână. Conceput și scris de jurnaliștii
Mircea Meșter, Daniel Popescu și Tudor Rus
Meșteri în Mașini #90
7 mai 2023
Newsletter deblocat de
Meșteri în Mașini îți este oferit de Huf Group, lider mondial în dezvoltarea și producția tehnologiilor moderne analogice și digitale care permit accesul și autorizarea în mașini. În România, Huf Group are 900 de angajați, un centru de producție la Arad și un centru de inginerie la Timișoara.
A fost o perioadă cu adevărat plină pentru echipa Autocritica, cu mulți kilometri la volan prin întreaga Europă, însă ce este mai bun în această primăvară abia acum urmează.
Autocritica Squad a cucerit Vestul Sălbatic
După un traseu de 4.000 de kilometri cu checkpoint-uri prin Germania pentru a vedea noua generație Mercedes-Benz Clasa E și pentru a scrie cronici de la turneul de tenis Porsche Tennis Grand Prix, echipajul Autocritica Squad format din pilotul Mircea Meșter și copilotul Cornel “Sho” Șocariciu s-a aventurat la final de aprilie în Vestul Sălbatic.
Mai exact, în Oeiras EcoRally, a patra etapă din sezonul 2023 al Campionatului Mondial de Regularitate cu mașini electrice. S-a întâmplat în extremitatea vestică a continentului european, undeva în Portugalia, în trafic deschis pe drumuri de coastă la poalele cărora stă cuminte Oceanul Atlantic.
Dacă adaugi la rețetă și o temperatură de 30 de grade este ușor de dedus ce s-a întâmplat: băieții au fost nevoiți să facă slalom printre turiștii ieșiți la o plimbare de weekend cu mașina pe malul oceanului.
Am prins o mulțime de gură cască care se opreau în mijlocul drumului să facă poze din mașină, am prins bicicliști și pietoni care ocupau câte o bandă de mers, am prins și autocare perpendicular pe drum. Practic, un fel de vest sălbatic în care fiecare făcea ce-l tăia capul.
Cornel Șocariciu, copilot Autocritica Squad
Chiar și așa, cu un Hyundai Ioniq 5 echipat cu anvelope Michelin Pilot Sport EV și alimentat cu energie electrică inclusiv prin cardul Renovatio e-charge, Autocritica Squad a câștigat cea mai lungă probă specială a raliului și a bifat locul 9 în clasamentul final al competiției, ocazie cu care a obținut încă două puncte în clasamentul FIA. Practic, băieții au fost la fel de buni ca Max Verstappen în calificările de Formula 1 de la Miami. Not bad.
Apropo, cursa e duminică la ora 22:30.
Cars & Roads 2023: începem luni dimineață
Ai zice că după 216 kilometri de probe speciale și 8.000 de kilometri pe traseul București - Lisabona și retur este nevoie de o pauză. Și ai dreptate: Ioniq 5 va avea parte de o binemeritată odihnă în garaj.
În schimb, pentru Mircea, Cornel și, de fapt, pentru întreaga echipă Autocritica începe Cars & Roads 2023, adică un road trip de 9 zile pe unele dintre cele mai interesante drumuri din România în care vom testa 7 SUV-uri hibride într-un colectiv format din 20 de jurnaliști și creatori digitali.
Ce înseamnă SUV-uri hibride? Toate formele de hibridizare pe care le cunoști. Hai să strigăm catalogul:
Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV (plug-in hybrid)
Lexus RX 500h F Sport Performance (hibrid fără încărcare la priză)
Mazda CX-60 3.3 (diesel mild-hybrid)
Mitsubishi ASX 1.6 PHEV (plug-in hybrid)
Renault Austral 1.33 MHEV (benzină mild-hybrid)
Subaru Forester 2.0i e-Boxer (hibrid fără încărcare la priză)
Suzuki S-Cross 1.4 (benzină mild-hybrid)
La care se adaugă, desigur, un hibrid cu rol de Safety Car: Volvo V90 Cross Country (diesel mild-hybrid). Plus un mild hybrid cu rol de Assistance Car: Ford Puma.
Un astfel de test drive extins care să adune la un loc atâtea mașini și 20 oameni în cele 9 zile ale proiectului nu ar fi putut exista fără parteneri dedicați care să se alăture și să susțină ideile echipei Autocritica.
Astfel, Michelin este partenerul principal al evenimentului: echipează cu anvelope o parte dintre mașini, iar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.
Între timp, Autonom este Green Partner datorită mașinilor electrice și hibride pe care le oferă prin leasing operațional. De altfel, toate mașinile din Cars & Roads pot fi închiriate pe termen lung prin leasing operațional de la Autonom.
De asemenea, MOL România este partenerul tehnic al turului prin carburantul de calitate pentru mașini și produsele proaspete de la Fresh Corner pentru jurnaliști și invitați, iar VARTA are o experiență de peste un secol în producția de baterii auto și a introdus recent gama de baterii de 12V denumite xEV, dedicate mașinilor hibride și electrice.
Pe partea de tehnologie, aplicația Pago ne va ajuta să evităm cozile de pe autostradă de la Fetești și să plătim taxa de pod simplu și ușor de pe telefonul mobil, în timp ce Server Config este furnizorul de laptopuri performante pentru echipa foto-video.
Toată nebunia asta începe luni dimineață, iar tu vei putea urmări evenimentele în timp real pe conturile de social media ale jurnaliștilor și invitaților sau, și mai simplu, printr-un follow pentru hashtagul #CarsAndRoads.
Până atunci, hai să vedem ce noutăți am mai pescuit în ultima săptămână din industria auto.
Săptămâna electrică
La începutul acestei luni, Peugeot a prezentat un facelift discret pentru SUV-ul subcompact 2008, care preia o serie de elemente de design de la 508 și 408. Versiunile cu motoare termice au rămas practic neschimbate, însă francezii au introdus o serie de îmbunătățiri pe varianta electrică e-2008.
Astfel, e-2008 are acum un motor de 156 CP în loc de 136 CP și o baterie de 54 kWh în loc de 50 kWh, iar această combinație se traduce și printr-o autonomie superioară: 406 kilometri în loc de 345 kilometri. Noi îți recomandăm încărcarea rapidă cu 100 kW pentru o sesiune de numai 30 de minute de la 20% la 80%, dar ai la dispoziție și încărcare AC la 7,4 kW și, opțional, 11 kW.
Între timp, sincere felicitări celor de la Mini pentru că au reușit să camufleze viitorul Mini Cooper Electric în nuanțe de culoare mai prietenoase cu ochii în aceste zile de primăvară calendaristică.
Modelul electric va fi disponibil într-o versiune de 183 CP cu baterie de 40,7 kWh și autonomie de circa 300 de kilometri, dar dacă tânjești după mai mult poți lua în calcul și versiunea superioară de 217 CP cu baterie de 54 kWh și autonomie de circa 400 de kilometri. Pentru detaliile complete va trebui să mai așteptăm un pic. Până spre finalul anului.
Apropo de electrice camuflate, ce zici de un teaser cu viitorul sedan electric BMW i5? Pentru moment știm doar indicativele pentru două dintre versiuni (i5 M60 xDrive și i5 eDrive40), dar detaliile complete vor fi făcute publice la prezentarea oficială din 24 mai.
Și apropo de BMW, constructorul german a anunțat un parteneriat cu furnizorul de energie electrică E.ON pentru dezvoltarea unor stații de încărcare pentru acasă. Primele stații vor fi lansate în cursul acestui an pe anumite piețe europene și ceva ne face să credem că România nu va fi în primul val.
Iar în caz că mai existau dubii, Dacia Spring a fost cea mai vândută mașină electrică din România în primele 3 luni ale anului, cu aproape 1.600 de unități, de vreo 8 ori mai multe decât modelul de pe locul doi. Adică decât Renault Megane E-Tech. Ne-a explicat Gabriel Dogaru în detaliu în articolul ăsta cum a mers piața auto din România în primul trimestru al anului, inclusiv în clasamentul general, indiferent de sistemul de propulsie.
Teste aveți?
Avem. Unul singur de data asta, că și așa urmează teste extinse cu 7 SUV-uri hibride. Până atunci, Cornel a luat de coarne un BMW M3 Touring, un break de performanță din segmentul mediu care “nu doar că-i rapid, dar acum plusează mult la capitolul practic, un minus pe care nemții îl anulează după 36 de ani de la debutul originalului M3.”
Ia să vedem mai exact.
La drum lung, M3 Touring e un adevărat cruiser. În funcție de ce mod de rulare alegi, breakul de performanță își schimbă complet atitudinea. În “Road” e unul dintre cele mai confortabile M-uri pe care le-am condus, dar dacă treci pe Sport – sau doamne ferește pe Track -, lucrurile se schimbă radical. Suspensia devine rigidă, direcția parcă se leagă mecanic la vârfurile degetelor, iar răspunsul accelerației e demn de finețea unui ceasornicar. Transmisia automată parcă nu cunoaște noțiunea timpului, iar întreg ansamblul mecanic e acompaniat de un sunet profund de evacuare.
Cornel Șocariciu despre BMW M3 Touring
Știrile care n-au prins pole position-ul
Românii au înmatriculat aproape 10.000 de mașini noi în luna aprilie, în creștere cu peste 16%.
Volkswagen va concedia întreaga conducere executivă a diviziei software.
Toyota a lansat o ediție specială pentru Toyota GR Supra GT4. Se produce în 100 de exemplare și îi zice… GR Supra GT4 100 Edition. Smart.
Alpine a prezentat prototipul A110 cu care va debuta în celebra cursa de la Pikes Peak.
Decapotabila de lux Rolls-Royce Dawn iese din producție după o carieră de numai 8 ani.
“Moștenitorul lui DB11” vine în 24 mai. Până atunci, Aston Martin ne momește cu un teaser.
Mini-istorie auto: 90 de ani de Skoda Superb, 30 de ani de Mercedes-Benz Clasa C și 25 de ani de Audi TT.
Consum extraurban
Zona de articole fără motoare și roți, dar care te ajută să vezi că-n lume se mai scrie și lent și bine, nu doar repede și prost.
În culise: o după-amiază cu actorii din “Îmblânzirea scorpiei” de la Teatrul Național din Cluj-Napoca.
Detectivii metanului: cât de periculoasă este încălzirea permafrostului arctic care generează emisii de gaz metan în atmosferă.
Ghidul complet al celor 32 de filme din Marvel Cinematic Universe.
Săli polivalente: cum se dezvoltă infrastructura în restul țării, în timp ce Bucureștiul stă blocat în anii ‘70.
Comparativ de roboți: Bard vs. Bing vs. ChatGPT.
Acest newsletter se trimite o dată pe săptămână, duminica la ora 9 fix. Abonează-te aici: