1 Comment
Dec 5, 2022·edited Dec 5, 2022

Servus și mulțumesc pentru newsletter, multe informații utile și interesate.

Din perspectiva unui om care lucrează în turism, inclusiv cu turiști străini interesați de natura României, câteva considerații (opinii personale) cu privire la articolul despre clipul publicitar al celor de la Red Bull:

- deși pare o promovare adusă României, ea este într-o anumită măsură, poate într-o măsură chiar mai mare o promovare a celor de la Red Bull

- chiar și asa, deși așteptările de la o companie de calibrul ăsta sunt mari, pe mine m-a dezamăgit. Mixează destul de mult și neprofesionist îndrăznesc să afirm, imagini cu natura bine păstrată, tradiții populare și aventura, însă imaginile cu hora în mijlocul drumului sunt puțin cam forțate, și neautentice

- pe de altă parte, promovarea naturii, a culturii tradiționale (autentice dacă e posibil) și a sporturilor de aventură se putea face fără elementul motoare turate, care sunt ca nuca în perete atât ca și comunicare de marketing cât și din punct de vedere etic. Iar Dracula sau pseudoDracula din clip, hmm, nu e ceva care să mai vândă (din punct de vedere turistic)...de foarte mult timp.

În concluzie, nu știu dacă României i s-a făcut un serviciu sau un deserviciu cu acest clip, însă dacă îl punem în contextul faptului că România ca țară eșuează lamentabil să se promoveze ca și destinație de turism pe piețele occidentale, e (poate) mai bine decât nimic, dar totuși departe de ce ar putea fi.

Paul Iacobaș

Expand full comment