Milano, primul SUV electric Alfa Romeo
Meșteri în Mașini #132 • Audi S3 facelift • Arrivederci, Huracan! • Ford Focus ST Edition • Mary Barra, de un deceniu la cârma GM • (Aproape) prima mașină cu motor central
Meșteri în Mașini este un newsletter produs de Autocritica.ro.
Despre mașinile pe care nu ai voie să le ratezi.
O dată pe săptămână. Conceput și scris de jurnaliștii
Mircea Meșter, Daniel Popescu și Tudor Rus
Meșteri în Mașini #132
14 aprilie 2024
Newsletter deblocat de
Meșteri în Mașini îți este oferit de Huf Group, lider mondial în dezvoltarea și producția tehnologiilor moderne analogice și digitale care permit accesul și autentificarea în mașini. În România, Huf Group are 900 de angajați, un centru de producție la Arad și un centru de inginerie la Timișoara.
Dumnezeu cu Milano
Ce uită producătorii în ziua de azi e că fiecare model nou pe care-l inventează trece prin proba de foc a internetului din secunda în care primele poze oficiale ajung în social media.
Aici am o teorie că unii dintre ei chiar își freacă mâinile în fața controversei digitale, la gândul că au expunere și awareness. O fi.
Dacă marca e una populară, cu tradiție și mulți fani (năzdrăvani), se declanșează cruciadele conduse cu vitejie de buricele degetelor călite în clinchet de tastaturi. Acum ghiciți cam pe unde se încadrează Alfa Romeo.
Exact.
Ajuns la petrecere când mai era puțin și se tăia tortul, Milano este primul SUV Alfa Romeo care poate fi cumpărat și în versiune pur electrică. Apropo, vă explică Cornel de ce are sens ca o Alfa Romeo să se cheme așa.
Din punct de vedere tehnologico-mecanic, Milano este leit-poleit Jeep Avenger, Fiat 600 sau Opel Mokka-e. Inclusiv dacă-l iei la judecat cu metrul de croitorie: 4,17 metri lungime, 1,78 de metri lățime și 1,5 metri înălțime.
Numai pentru design a fost copiată tema Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, de-a ieșit o frumusețe de Renault Captur (pre-facelift)/Mitsubishi ASX italienizat. Mie mi se pare pur și simplu că Milano e urât, pentru o Alfa Romeo.
Că ziceam de versiunea electrică mai sus: cea de bază are un singur motor electric (156 de cai-putere) și baterie de 54 kWh (încărcabilă cu până la 11 kW la AC și 100 la DC), pentru o autonomie maximă de 410 kilometri.
Există și o declinare a electricei, infuzată cu mai mult sangue latino, și anume tot un motor electric, dar cu 240 de cai-putere, suspensii mai țapene, bare anti-ruliu și un diferențial Torsen, plus ceva frâne mai mușcătoare.
Iar apoi, există și un Milano hibrid, micro-hibrid mai exact, sau mild-hybrid. Sistemul de 48 de volți aduce un motor electric (21 kW) integrat în transmisia automată cu 6 trepte legată de motorul termic (1,2 litri turbo, 3 cilindri, benzină).
În total ai la pedală 136 de cai-putere și o deplasare pur electrică prin oraș în cam 50% din timp.
Secția de Chirurgie Plastică
A fost externat cu rețetă și recomandare de intrare imediată pe piață Audi S3 facelift. Cu trei culori noi de caroserie, lumini de zi personalizabile și mici retușuri la interior, cât să nu se poată spune despre oamenii de la design că au stat degeaba în timp ce leafa merge.
Sub capotă e același motor de doi litri băutor de benzină, care primește 23 de cai-putere și 20 de Newtoni-metru în plus. Cei 333 de cai-putere și 420 Newtoni-metru îl aruncă pe S3 de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde, iar dacă legile rutiere îți permit, o poți ține așa până la 250 km/h.
Balisticele săptămânii
După ce ultimul Audi R8 V10 a ieșit de pe linia de producție acum două săptămâni, e timpul să scoatem batistele și pentru Lamborghini Huracan, posesor al aceluiași motor. Lamborghini va stoarce ultimii bani de la clienții interesați de un Huracan prin seria limitată STJ, posesoare de 640 de cai-putere și 565 de Newtoni-metru.
Ford își aduce aminte că înainte de nebunia electrică, ale sale modele performante de stradă știau să-ți reașeze firele de păr perpendicular pe antebraț.
Și-l avem pe Ford Focus ST Edition, direct din laboratorul Ford Performance. Cu motor de 2,3 litri , manuală (!!!) cu 6 trepte, 280 de cai-putere și 420 de Newtoni-metru, suspensie reglabilă , frâne Brembo și 5,7 secunde pentru 0-100 km/h. The whole shebang.
Prețurile noastre, toate…
Citroen C3 a fost anunțat oficial în România mult prea pompos, cu gânduri rele seismice puse pieței locale (nu pot să nu-mi amintesc de sloganul noului Matiz, “Micul Gigant”). Cred că asta e reclama, mă corectați voi dacă greșesc:
Cel mai ieftin C3 pleacă de la 16.500 de euro și-ți pune în garaj un motor de 1,2 litri, benzină, cu 100 de cai-putere, lipit de o manuală cu 6 trepte.
Versiunea electrică, e-C3, începe de la 23.300 de euro și are următoarele: baterie LFP de 44 kWh (încărcabilă la 7 sau 11 kW AC sau 100 kW DC), autonomie de 320 de kilometri, un motor electric, 113 cai-putere.
Anunțuri despre alte anunțuri
Noul G-Class electric va fi prezentat pe 24 aprilie, la Beijing. Momentan îl cheamă G 580 with EQ Technology, dar sperăm că în timp, lucrurile se vor îndrepta. Mai ales că G-ul electric se trage dintr-un concept numit, simplu, EQG.
Opel anunță noul Frontera, care nu mai e nici off-roader și nici dezvoltat cu Isuzu, ca pe vremuri. Va veni să-i ia locul în gamă lui Crossland X și va fi pur electric și hibrid (micro-hibrid, mai exact) - vezi mai sus, ce-am scris despre Alfa Romeo Milano.
Până la debutul oficial, suntem amenințați cu dotări revoluționare: ecran multimedia central de 10 inchi, încărcare wireless pentru smartphone și un portbagaj de 460 de litri.
Produsul Intern Brut
Doamna Mary Barra e de zece ani la cârma General Motors și de 44 de ani în companie, unde a ocupat diferite posturi. Ca longevitate pe postul de CEO, o depășește doar Alfred Pritchard Sloan Jr., care a domnit 23 de ani.
Cu toate astea, doamnei Barra i-a picat greu de la început, dar felul în care știe să gestioneze crize o pune, pe meritate, în fruntea doamnelor care au trecut pe la GM.
Cu ideea de motor central în lumea auto s-a cochetat de prin anii 1900, doar că până la cizelarea conceptului, a mai durat ceva.
Inițiativa a fost preluată de Mercedes-Benz, prin doi oameni de geniu: inginerul Hans Nibel și designerul Max Wagner iar rezultatul e o poveste în care aerodinamica juca un rol extrem de important.
La raliuri de regularitate cu mașini electrice, uneori e greu, alteori e greu. De aceea e foarte ușor s-o dai în bară într-o fracțiune de secundă. Partea tristă și frumoasă în același timp e că afirmația de mai sus se aplică oricărui concurent. Vă spune mai multe Cornel:
În disciplina ăsta nu prea e loc de greșeală. Ceva minor te scoate din sărite și din locurile fruntașe. Ceva major, grav, flagrant, te aruncă departe de zona unui posibil podium și-ți aplică și două, trei palme la nivel psihic, mental. Te arde, mai pe românește. Și am învățat asta cu propriile forțe.
Știrile care nu au prins loc în pole position
Skoda Octavia facelift a intrat în producție. (AUTOCRITICA)
Marfă proaspătă la Euro NCAP: 4 stele pentru Honda CR-V, 5 stele pentru Toyota C-HR. (AUTOCRITICA)
Nu-ți cumpăra un Fisker Ocean. (Edmunds)
Se coace o nouă serie The Grand Tour, dar cu alți prezentatori. (Autoblog)
O vizită în lumea Koenigsegg. (Petrolicious)
BMW M5 și M5 Touring au început testele de pre-producție prin frig extrem. (BMW M)
Porsche lucrează deja la noua generație Taycan. (motor1)
Mercedes EQS facelift readuce sigla mărcii pe capotă. (AUTOCRITICA)
Consum extraurban
Zona de articole fără motoare și roți, dar care te ajută să vezi că-n lume se mai scrie și lent și bine, nu doar repede și prost.
Orașele americane, transformate de eclipsa de soare. (Washington Post)
Singur împotriva tuturor (soldaților germani). (Mental Floss)
Popularul Piedone. (PressOne)
Valoare de cacao. (Panorama)
Ochelarii cresc productivitatea. Și veniturile. (NPR)
Meșteri în Mașini caută cititori de calitate care primesc acest newsletter săptămânal. Dacă nu ești încă pe listă, te poți înscrie mai jos: