Noul BMW M5: primul M5 Hibrid Plug-in din istorie
Meșteri în Mașini #141 • Golf R facelift • Noul Bentley Continental GT • Aston Martin Valiant • Reînvie Ford Capri • Război economic în Europa • Istoria portierelor gullwing
Meșteri în Mașini este un newsletter produs de Autocritica.ro.
Despre mașinile pe care nu ai voie să le ratezi.
O dată pe săptămână. Conceput și scris de jurnaliștii
Mircea Meșter, Daniel Popescu și Tudor Rus
Meșteri în Mașini #141
30 iunie 2024
Newsletter deblocat de
Meșteri în Mașini îți este oferit de Huf Group, lider mondial în dezvoltarea și producția tehnologiilor moderne analogice și digitale care permit accesul și autentificarea în mașini. În România, Huf Group are 1000 de angajați, un centru de producție la Arad și un centru de inginerie și un laborator de testare la Timișoara. Aici poți citi despre ce știu să facă oamenii ăștia.
Greuceanu
A fost prezentat noul BMW M5, primul M5 PHEV după 40 de ani de haiducie petrolieră și primul BMW din ultima vreme despre care nu s-a discutat aprins în contextul aspectului.
Dar lupa trolică a internetului nu doarme, nu obosește și trebuie îndreptată undeva, așa că legiunile țucărbergiene s-au năpustit cu tastaturile pe masa de buflei a noului M5: 2.435 de kilograme la gol, dintre care 400 îi revin exclusiv sistemului PHEV preluat de la namila XM.
Brusc, n-a mai contat că e un motherfuckin’ M5, că are 727 de cai-putere, 1.000 Newtoni-metru și V8. Nu tati, e gras, să moară, s-a strigat în cor prin comentarii în țara cu cei mai sedentari cetățeni din Europa.
Ar mai fi de spus că noul M5 merge și electric la nevoie (cam 60 și ceva de kilometri) și tot la nevoie accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, adică mai repede decât unii care-și zic supercar.
Secția de Chirurgie Plastică
Ăl mai iute și mai furios Golf a făcut o baie de șmirghel din care s-a ales cu un subtil lifting facial și ceva mai multă putere: 14 cai în plus, adică în total 333. Pui de drac ăsta micu’…
Motorul e același 2.0 benzină cu 420 Newtoni-metru. 0-100 are loc în 4,6 secunde, viteza maximă atinge 270 km/h dacă iei pachetul R-Performance (dacă nu, e doar 250 km/h) și prețurile în Germania pleacă de la 53.795 de euro.
Plot twist: poți să-l comanzi și în versiune break, cum i-ar zice Volkswagen, Golf R Variant.
Balisticele săptămânii
S-a tras și săptămâna asta cu tunul ca la Verdun și pe lângă BMW M5 și Golf R facelift, două exemplare care ar fi încăput de minune aici, mai avem încă două rachete sol-sol.
A patra generație Bentley Continental GT, ce să vezi, e tot un PHEV. Și mai e primul Bentley fără blocuri optice duble din 1950 încoace. Sub caroseria inspirată de Bacalar și Batur (doar par nume de dragoni) se ascunde un sistem termic + electric cu 782 de cai-putere și 1.000 Newtoni-metru (cu 100 Nm mai mult decât răposatul motor W12). Da, pe hârtie seamănă mult cu M5, doar că aici V8-ul are 4 litri în loc de 4,4 iar autonomia pur electrică trece timid de 81 de kilometri (în fișa tehnică cel puțin).
Valiant s-a născut atunci când Fernando Alonso s-a jucat două ore prin configuratorul Aston Martin și a strâmbat din nas, apoi s-a pus pe dat mailuri în Gaydon. Pare-se că señor Alonso a fost și convigător: Aston Martin a luat un Valour (ăsta-i tot un model ediție limitată, de prin 2023) și l-a reîmpachetat cosmetic și mecanic, cât să fie bine ca să nu fie rău. A ieșit Valiant, indisponibil în 38 de unități (deja s-a rezervat tot), cu motor V12, transmisie manuală cu 6 trepte și 745 de cai-putere. Programat să urle din rărunchi printre baloți de paie în iulie, la Goodwood Festival of Speed.
Anunțuri despre alte anunțuri
Revine numele Capri în gama Ford, dar pe rit nou: adică electric. Multe detalii nu-s, iar imaginile menite să stârnească reacții pe social media nu spun multe. Deși aș putea să jur că din spate arată ca un SUV-coupé.
Pe noul Capri îl vedem (pe ecrane și față-n față) pe 10 iulie, când Ford va binevoi a-l prezenta lumii. Țineți aproape.
Produsul Intern Brut
Europa a anunțat oficial că va introduce, în luna iulie 2024, taxe suplimentare de până la 38,1% pentru orice model electric produs în China, indiferent de țara de origine a producătorului. De la Daniel Popescu aflăm cum s-a ajuns aici.
Tot Doamna Europă e pestriță și când vine vorba de bonusurile pentru mașini electrice acordate de statele membre în 2024. De exemplu, Italia a dublat bonificația la minim 6.000 de euro, Germania a eliminat-o complet iar România a redus-o la 5.000 de euro. Tot de la Daniel Popescu, poftiți la analiză.
Portierele gullwing (zi-le aripă de pescăruș dacă îți e mai patriotic așa) au apărut ca un element necesar, dictat de soluții inginerești orientate către performanță. Apoi au fost preluate cu rol de magnet pentru atenție. Trecem împreună prin istoria portierelor gullwing de la Bugatti (da, ați citit bine) la Tesla.
Sertarul cu teste:
Mercedes-AMG C43 4Matic, un AMG cu motor de 2 litri, supraalimentat, care face legătura între gama civilă și C63 4Matic prin apucături de grand tourer. Testul, pe larg aici.
Nissan Qashqai și-a inventat propriul segment, apoi s-a încoronat rege. Modelul actual a primit un facelift care poate păcăli ochiul neantrenat - dacă nu ești atent, poți jura că-i un model nou. Impresiile complete se citesc aici.
Știrile care nu au prins loc în pole position
Se vorbește despre un parteneriat BMW-McLaren pentru un SUV super-sport, rival pentru Ferrari Purosangue. (BMWBlog)
Oamenii se descurcă mai bine la volan în lumină crepusculară decât o fac sistemele autonome. Dacă mai mira pe cineva… (IEEE Spectrum)
Netflix încearcă un spin-off pentru Pimp My Ride (emisiune produsă de MTV), sub numele de Resurrected Rides. Din 24 iulie. (Tudum)
Tesla recheamă în service 11.688 de unități Cybertruck pentru motorașe defecte în sistemul de ștergere al parbrizului. (motor1)
Alfa Romeo Junior Veloce are 280 de cai-putere în loc de 240 de cai-putere, cât anunțau italienii inițial. O problemă minoră, dacă stai să te gândești că pe Junior l-a chemat Milano câteva zile. (AUTOCRITICA)
Consum extraurban
Zona de articole fără motoare și roți, dar care te ajută să vezi că-n lume se mai scrie și lent și bine, nu doar repede și prost.
#tradwife (Panorama)
Cine se teme de Airbnb? (PressOne)
Tehnologia schimbă fața fotbalului. (AssociatedPress)
Centrul Vechi din București. (Scena9)
Au dispărut criminalii în serie. (The Ringer)
Meșteri în Mașini caută cititori de calitate care primesc acest newsletter săptămânal. Dacă nu ești încă pe listă, te poți înscrie mai jos: