Noul Dacia Duster: între 18.800 și 27.000 de euro
Meșteri în Mașini #119 • Prețurile noului Duster • Xiaomi își face mașină electrică • Taycan e din nou rege pe Nürburgring • Care e faza cu marca MG? • Rocadă de Tesle în garajul AUTOCRITICA.
Meșteri în Mașini este un newsletter produs de Autocritica.ro.
Despre mașinile pe care nu ai voie să le ratezi.
O dată pe săptămână. Conceput și scris de jurnaliștii
Mircea Meșter, Daniel Popescu și Tudor Rus
Meșteri în Mașini #119
7 ianuarie 2024
Newsletter deblocat de
Meșteri în Mașini îți este oferit de Huf Group, lider mondial în dezvoltarea și producția tehnologiilor moderne analogice și digitale care permit accesul și autentificarea în mașini. În România, Huf Group are 900 de angajați, un centru de producție la Arad și un centru de inginerie la Timișoara.
Sfântul Duster
Prețuri bune anul are. Pentru noul Duster, cred că era clar deja.
Știu, în continuare lipsesc un V8, un PDK și-o Alcantara din lista de dotări, dar să rămânem la cele lumești, reale.
Cel mai ieftin Duster 3 are preț de pornire 18.800 de euro și GPL (ECO-G 100 în vocabular Dacia). Echiparea se numește Essential și e cea de la baza piramidei în gamă.
Înainte să continuăm, important de notat: față de Essential, restul de 3 echipări oferă toate variantele de motorizare de la GPL la hibrid la benzină mild-hybrid.
Dacă ai nevoie de nelămuriri, subsemnatul a fost anul trecut până-n Lisabona și înapoi ca să-ți ofere cât mai multe informații despre noul Duster, expuse într-un articol destul de stufos.
Revenind, mai sus de Essential stă Expression. Prețurile sunt: 20.000 de euro pentru GPL, 21.600 de euro pentru TCe 4x2, 23.800 de euro pentru TCe 4x4 și 25.150 de euro pentru HYBRID 140.
De la această generație, echipările de top sunt Journey și Extreme. Ambele cu aceleași prețuri, dar axate pe preferințe diferite din partea clienților. Adică: Extreme e pentru cei care vor să scoată mai des noul Duster la o tăvăleală prin praf sau noroi, Journey e pentru cei care admiră panorama fără să iasă din confortul asfaltului.
Deci, Dacia Duster Journey și Extreme: 21.500 de euro cu GPL, 23.100 de euro pentru TCe 4x2, 25.300 de euro pentru TCe 4x4 și 26.650 de euro pentru HYBRID 140. Da, cel mai scump Duster costă, rotunjit, 27.000 de euro.
Bună ziua, aș dori un Xiaomi SU7 Max, albastru. Da, cel cu 0-100 km/h în 2,78 de secunde.
Dacă următoarea ta reacție e „stai, ce?”, am un singur sfat. Citește în continuare.
Xiaomi SU7 e un sedan full-size, electric, condimentat cu note de performanță și trăsături taycano-mclareneze. Că deh, de la cine să te și inspiri pe partea de design exotico-temperat.
Faza cu SU7 e că nu-i nici măcar un concept aruncat așa, la derută, fiindcă a mai rămas ceva buget pe comunicare în decembrie. Xiaomi vrea ca în următorii 15-20 de ani să ajungă printre primii producători de automobile din lume și vedem asta prin investițiile în SU7 - cam 1,2 miliarde de euro pompați doar în R&D plus 3.400 de ingineri și experți în varii câmpuri ale lumii auto.
Ca pentru orice mașină, dacă vrei să vinzi o electrică trebuie să-i pui motor. Știe și Xiaomi asta, fiindcă altfel nu mai dezvolta așa-zisa gamă HyperEngine, cu trei propulsoare - V6, V6s și V8s (nu vă păcăliți cu V-ul din nume, sunt motoare electrice).
Și avem așa: V6 - 300 de cai-putere și 400 Newtoni-metru; V6s - 374 de cai-putere și 500 Newtoni-metru; iar V8s - 578 de cai-putere și 635 Newtoni-metru.
Normal, e vorba și de o baterie. Cea mai mare versiune va avea o capacitate de 150 kWh pentru o autonomie maximă teoretică de 1.200 de kilometri (măsurați în ciclul CLTC - de la China Light-Duty Vehicle Test Cycle, practic WLTP-ul Chinei, dar mult mai optimist). Conform Xiaomi, necesarul de căblăraie adiacentă a fost redus cu 91%, iar grosimea bateriei este de doar 120 mm.
Cel mai cel SU7 va fi SU7 Max (da, până și numele versiunii e luat de la un producător rival de telefoane), cu 0-100 km/h în 2,78 de secunde și viteză maximă de 265 km/h.
Șocant! O electrică gândită cap-coadă ca o sportivă e mai rapidă pe circuit decât un sedan electric cu multă putere.
Scurt istoric, fiindcă rivalitatea dintre Taycan și Model S nu-i de ieri, de azi.
La început a fost Taycan Turbo pe Nürburgring (vreo 21 de kilometri în regim de circuit), cu un timp de 7:42. Apoi a venit Model S Plaid, cu 7:35.
S-a înfoiat și Porsche și-a trimis pe circuit un Taycan Turbo S ușor modificat - timpul a scăzut la 7:33. Musk i-a pus și el odorului său un pachet de performanță subtil, iar Model S Plaid recâștiga coroana, cu 7:25.
Porsche s-a înfoiat iar, acum câteva zile, cu un Taycan de pre-producție, cel mai probabil un facelift al electricei. Nu știm ce versiune de Taycan a trimis Porsche pe Nürburgring, dar știm cu ce timp a plecat de acolo: 7:07.55, adică cu 17 secunde* mai puțin decât Model S Plaid și la doar două secunde de Rimac Nevera.
Apropo, Taycan e acum nu doar cel mai rapid sedan electric pe Nürburgring, ci și cel mai rapid sedan de toate felurile din toate timpurile.
*Ca idee, 17 secunde în termeni de motorsport echivalează cu cât îi ia unui enoriaș Tesla să priceapă că mai sunt și alte electrice apte pe lumea asta: o eternitate.
Produsul Intern Brut
Apropo de enoriași și de Tesle, ca să vedeți că vorbim în cunoștință de cauză: s-a făcut upgrade la Tesla Model 3 facelift aka Highland în garajul AUTOCRITICA lui Cornel. Moment ca o cumpănă dintre ani, din care primim câteva informații de prim contact despre noua versiune. Vor mai urma și altele, că vorba aia, are anul zile destule. Citiți aici ce și cum.
Marca MG are o istorie pe cât de bogată, pe atât de agitată, chiar ghinionistă pe alocuri. Între timp a ajuns și în România, sunt numele de MG Motor. Vorbim de fapt de o revenire, fiindcă MG, dar în altă formă, a mai aruncat ancora pe aici pe la jumătatea anilor 2000. Motiv numai bun să-i trecem în revistă originile și noua direcție electrică sub patronat chinez.
Orice familie are nevoie de un părinte. Sau de un model, dacă vreți. Fix asta a reprezentat Discovery Vision Concept pentru Land Rover. Și n-a fost în zadar. Din prototip a luat naștere Discovery Sport, dar și o avalanșă de tehnologie menită să țină marca în ton cu vremurile moderne. Aici găsiți tot ce e de știut despre Discovery Vision Concept.
Știrile care nu au prins un loc în pole position
OMV Petrom va cumpăra Renovatio Asset Management. Renovatio are în administrare cea mai mare rețea de stații de încărcare pentru mașini electrice din România. (AUTOCRITICA)
Rimac vrea propriul serviciu de robotaxi up and running până în 2026. Cu o mână de ajutor de la Kia. (Autocar)
Ce se mai scoate la licitație zilele astea: Ford GT40 Mk I din 1966, model de stradă. (Mecum)
Cineva s-a gândit că Suzuki Jimny ar putea arăta ca o Lancia Delta Integrale sau ca un Renault 5. (Car and Driver)
Momentul în care Chevrolet Corvette a devenit sportiva de casă a Americii. (Road & Track)
N-a durat mult: primul accident documentat al unei Tesla Cybertruck. (The Autopian)
Lamborghini pregătește un succesor pentru Huracán cu motor V8 electrificat în loc de actualul V10 aspirat. (Autocar)
Un facelift pentru Tesla Model Y vine peste câteva luni. (Yahoo! Finance)
Consum extraurban
Zona de articole fără motoare și roți, dar care te ajută să vezi că-n lume se mai scrie și lent și bine, nu doar repede și prost.
Care a fost cea mai bună zi a ta din 2023? (PressOne)
Cash is king în România. (Panorama)
Viața unui curier din București. (Scena9)
Există calități mult mai importante în viață decât aceea de a fi atrăgător. (BBC)
Interminabilul zgomot al elicopterelor care zboară peste Los Angeles. (The New Yorker)
TikTok nu e un mediu propice pentru știri. (Nieman Lab)