Noul Kia EV3: 600 de kilometri autonomie
Meșteri în Mașini #137 • Lexus RZ FWD • McLaren Senna Sempre • Mercedes-AMG PureSpeed • Art Car BMW • Mașinile din Cars & Roads Greece by Michelin: Raport de călătorie
Meșteri în Mașini este un newsletter produs de Autocritica.ro.
Despre mașinile pe care nu ai voie să le ratezi.
O dată pe săptămână. Conceput și scris de jurnaliștii
Mircea Meșter, Daniel Popescu și Tudor Rus
Meșteri în Mașini #137
26 mai 2024
Newsletter deblocat de
Meșteri în Mașini îți este oferit de Huf Group, lider mondial în dezvoltarea și producția tehnologiilor moderne analogice și digitale care permit accesul și autentificarea în mașini. În România, Huf Group are 900 de angajați, un centru de producție la Arad și un centru de inginerie la Timișoara.
Unde-s EV3, puterea crește
După EV6 și EV9, Kia va aduce în Europa EV3 - da, da, există și EV5, dar momentan e confirmat doar pentru China și Coreea de Sud.
Dacă la design lucrurile sunt clare - EV9 a fost o muză bună pentru EV3, dincolo de tablă și plastic stă platforma E-GMP (adică Electric Global Modular Platform) și a patra generație de baterii Kia, în două mărimi: 58,3 kWh și 81,4 kWh.
De propulsie efectivă se ocupă un motor electric cu 204 cai-putere și 283 Newtoni-metru, care poate duce noul EV3 de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde și la o viteză maximă de 170 km/h.
Dar ce m-o fi apucat să vorbesc de performanțe nu știu. Să-mi fie iertat. Vorbim de o electrică, normal că trebuia să încep cu autonomie and whatnot. Pentru bateria mai mică, n-avem autonomie comunicată oficial. Dar ni se transmite în cască faptul că bateria mare oferă o autonomie maximă de 600 de kilometri per încărcare completă.
La surse DC, bateria mică se încarcă la puteri de maxim 102 kW, în vreme ce sora ei mai mare primește până la 128 kW. Încărcare de la 10% la 80% pentru ambele baterii, la puterile maxime respective, durează 30 de minute. Alte picanterii utile: capacitate V2L (vehicle to load) - știu, are și Dacia pe Spring și iPedal 3.0 (poți ajusta manual nivelul de recuperare al energiei la frânare până în punctul de one-pedal car).
Cât despre rivali, aceștia ar fi din zona Volvo EX30, Hyundai Kona Electric și chiar Kia Niro EV. Prețuri nu se cunosc oficial, dar cu un ochi la rivali și cu altul la piață, putem estima un 35-40.000 de euro. Pură speculație, a se lua cu soju.
Secția de Chirurgie Plastică
Lexus apleacă urechea spre cei pe care nu-i interesează o electrică 4x4 și lărgește gama RZ cu o versiune care învârte doar roțile față, printr-un motor electric așezat, natürlich, pe puntea față, cu 204 cai-putere și 266 Newtoni-metru. Îi spune RZ 300e și are aceeași baterie, dar autonomie mai bună: până la 440 kilometri cu o încărcare completă, cu 40 de kilometri peste versiunea AWD.
Balisticele săptămânii
Mai populată ca niciodată secțiunea de rachete sol-sol, unele concepte, altele perfect legale pe asfalt public, altele cu reședința permanentă pe circuit. Așa-i și-n viață: pe unii îi trage vara la somn, pe alții la alergătură.
McLaren Senna Sempre are portretul marelui Ayrton Senna pictat manual pe laterale de oamenii iscusiți din divizia MSO (McLaren Special Operations), iar pachetul de culori este inspirat de drapelul Braziliei. Lindo, gracioso.
Mercedes-AMG PureSpeed e un concept-anunț, prezentat în Monaco, prin care germanii setează tonul noii game de automobile Mythos. Pe lângă asta, încercați să-i găsiți montantul A. Exact, n-are, dar are o structură de tip HALO, ca-n în Formula 1.
Nu degeaba tipul care stă sprijinit pe mașină e Lewis Hamilton.
Direct din coclaurii Texasului vine Hennessey Mustang Dark Horse H850. Cu mulți cai-putere (850) storși din V8-ul de 5 litri, anunțați de comunicatul de presă dar și de micile ajustări vizuale executate de oamenii lui John Hennessey.
Plus motivul clasic de laudă printre motorizații ‘Muricii: sfertul de milă topit în 10,9 secunde la 118,4 mph (190,55 km/h pentru cei care locuiesc pe celălalt mal al Atlanticului).
Al 20-lea Art Car BMW este opera artistei Julie Mehretu. În loc de coală albă, doamna Mehretu a folosit un prototip BMW M Hybrid V8, mașină de curse get-beget, care va concura în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Cu tot cu arta de pe caroserie, se-nțelege.
Prețurile noastre, toate
De azi poți să-ți comanzi “noul” Golf (care e de fapt un facelift) și în România.
Prețurile pleacă de la 23.368 de euro și gama este împărțită de 4 niveluri de echipare: Life (bază), Advanced, Style și R Line.
Deocamdată opțiunile sub capotă sunt limitate la două motoare: 1,5 litri benzină cu 115 cai-putere sau 150 de cai-putere și 2 litri diesel tot cu 115 cai-putere sau 150 de cai-putere.
Motorul 1.5 benzină are și versiune electrificată (mild-hybrid, mai exact), cu aceleași paliere resurse: 115 sau 150 de cai-putere.
Picanteriile sunt lăsate pe mai târziu: vor veni două variante PHEV - Golf eHybrid (204 cai-putere) și Golf GTE (272 de cai-putere), urmate de Golf GTI (265 de cai-putere).
Anunțuri despre alte anunțuri
Vine un Porsche 911 hibrid. Pe 28 mai.
PS: ce vedeți mai jos sunt prototipuri de pre-serie, dar germanii spun că mașina e gata de acțiune.
Produsul Intern Brut
Au venit rapoartele de călătorie pentru toate mașinile din Cars & Roads Greece by Michelin - adică pentru cele 6 hibride, dar și pentru Crew Car - un Mercedes-Benz Clasa V diesel și Safest Safety Car - un Volvo EX30, deci și o electrică.
Și-avem așa:
Bonus: hoteluri unde să te cazezi și restaurante în care să mănânci dacă ai drum prin Salonic, Halkidiki și împrejurimile Atenei.
Știrile care nu au prins loc în pole position
Dacia Duster - 100.000 de unități vândute în Marea Britanie. (AUTOCRITICA)
Pilotul român Luca Viișoreanu a luat primele puncte în Formula 4 (AUTOCRITICA)
Lamborghini nu prea crede în ideea de supercar electric. (Autonews)
Tim Kuniskis, CEO Dodge și Ram, omul care a dat undă verde proiectului Hellcat, se retrage după 32 de ani la Chrysler. (Car and Driver)
Tesla vrea să construiască o fabrică de baterii în Indonezia. (Reuters)
Toyota Hilux Revo BEV, adică versiunea electrică a utilitarei Hilux, e gata de producția în serie. (motor1)
Genesis pregătește un rival electric pentru Porsche Macan EV și Tesla Model Y. (Electrek)
Consum extraurban
Zona de articole fără motoare și roți, dar care te ajută să vezi că-n lume se mai scrie și lent și bine, nu doar repede și prost.
Microsoft versus Apple MacBook Air. (The Verge)
Situația la zi: hărțuirea la locul de muncă în România. (Panorama)
Fără cultură suntem săraci. (Scena9)
Iarna demografică. (PressOne)
Minciunile din industria alimentară a Statelor Unite. (The Guardian)
Ce înveți după ce pierzi 200 de milioane de dolari. (Nautilus)
Meșteri în Mașini caută cititori de calitate care primesc acest newsletter săptămânal. Dacă nu ești încă pe listă, te poți înscrie mai jos: