Test drive de 9 zile prin Grecia. Cu SUV-uri hibride
Meșteri în Mașini #135 • Cars & Roads Greece by Michelin • Ferrari 12Cilindri • TWR Supercat • Cupra Formentor facelift • Renault Symbioz • Test: BMW X2 sDrive20i • Manechinele de la testele de impact
Meșteri în Mașini este un newsletter produs de Autocritica.ro.
Despre mașinile pe care nu ai voie să le ratezi.
O dată pe săptămână. Conceput și scris de jurnaliștii
Mircea Meșter, Daniel Popescu și Tudor Rus
Meșteri în Mașini #135
5 mai 2024
Newsletter deblocat de
Meșteri în Mașini îți este oferit de Huf Group, lider mondial în dezvoltarea și producția tehnologiilor moderne analogice și digitale care permit accesul și autentificarea în mașini. În România, Huf Group are 1000 de angajați, un centru de producție la Arad și un centru de inginerie și un laborator de testare la Timișoara.
Țineți minte că zilele astea prin București are loc a nu-mai-știm-câta ediție Șoferi de Weekend Fest, cu binecuvântarea Poliției Rutiere care stă cu radarul ascuns în parcuri.
Deci grijă mare și spor la ciocnit ouă, nu mașini. Și la citit, bineînțeles, pentru cei care mai practică acest sport străvechi.
Cars & Roads Greece by Michelin
În timp ce o parte din domniile voastre abia își vor reveni din comă alimentară, nucleul central din AUTOCRITICA pleacă în ceea ce putem numi în egală măsură cantonament și laborator mobil de testare.
Cars & Roads by Michelin rămâne la fel, dar e diferit. După câțiva ani de bucle de câte 2.000 de kilometri prin România, formatul se mută în Grecia, deci avem Cars & Roads Greece by Michelin.
Luăm cu noi 6 SUV-uri hibride, 18 invitați cum nu se poate mai diferiți și vedem locuri, testăm gastronomia locului în timp ce dăm mai departe impresii nefiltrate despre, în ordinea numerelor de pe tricou:
În jurul celor de mai sus va orbita un Crew Car în persoana unui Mercedes-Benz Clasa V facelift în versiune V 300d 4MATIC cu ampatament extra-lung. Plus un Safety Car, cum v-am obișnuit, de la Volvo, de data aceasta electric: EX30 Single Motor Extended Range.
Fiindcă nimeni și nimic nu poate exista de unul singur - la fel ca-n natură, avem lângă noi parteneri de încredere - unii vechi, alții noi: Michelin, PPC Blue (fost Enel X Way), DKV, 9695, BT Leasing și Server Config.
Ocazie prin care le mulțumim încă o dată pentru deschiderea și sprijinul acordate unui proiect cum nu s-a mai văzut pe la noi.
O să vă las cu cele pascale și cu gândul la Grecia după ce trecem rapid prin noutățile de săptămâna asta, în care industria auto n-a dormit, dar nici nu s-a prea spetit.
Balisticele săptămânii
Ferrari 12Cilindri, pronunțat „DodiciCilindri”, este urmașul lui 812 Superfast, are motor de 6,5 litri aspirat natural, cu 12 cilindri poziționați în V, 830 de cai-putere și 678 Newtoni-metru. Linia roșie începe la 9.500 de rotații pe minut și chiar dacă nu se mai cheamă Superfast, 12Cilindri este super rapid (îmi cer scuze pentru ceea ce puteți percepe ca un dezacord): 0-100 km/h - 2,9 secunde, 0-200 km/h - 7,9 secunde, viteză maximă - 340 km/h. Plus că mai arată și cum arată, fie că e coupé sau Spider.
TWR e o companie infantilă dacă îi socotim vârsta (doar 4 ani), dar precoce dacă îi socotim ambițiile, (deocamdată) transpuse sub forma lui Supercat, un soi de grad tourer cu mici simptome de turbare, motor V12, peste 600 de cai-putere, manuală (!!!) cu șase trepte și platformă de Jaguar XJS. A, să nu uit: caroseria din fibră de carbon a fost desenată de Khyzyl Saleem și fabricată de Magnus Walker - v-am pus link spre conturile de Instagram, în cazul în care nu sunteți familiari cu munca băieților.
Secția de chirurgie plastică
Noul Duster a fost lansat în Turcia, unde va fi vândut ca Renault Duster și produs local, în fabrica Oyak Renault din Bursa. De acolo va pleca și spre alte piețe globale în care modele pe care noi le știm ca Dacii se vând cu siglă Renault.
Cupra Formentor și Cupra Leon au primit una bucată facelift pe persoană fizică. Se schimbă aspectul părții din față (dus și mai mult spre zona Belzebut), designul farurilor și aranjamentul tehnologic de la interior - în sensul că sistemul multimedia este integrat într-un ecran mai mare (12,9 inchi acum).
Formentor PHEV și Leon PHEV au mai multă putere (272 de cai-putere acum) și pot rula pur electric 100 de kilometri cu un plin de baterie.
Anunțuri despre alte anunțuri
Pe 3 iulie debutează Land Rover Defender OCTA. La ce să ne așteptăm? Păi, la cel mai puternic Defender din istorie, la un V8 twin-turbo și la un sistem mild-hybrid. Un mix destul de eclectic, dar treacă-meargă, avem încă un motiv în plus să așteptăm prezentarea oficială. Apropo, numele OCTA vine de la forma de diamant: octaedru (octahedron în limba engleză), un poliedru cu opt fețe.
Dacă vrei să-ți impresionezi prietenii cu bagajul de cunoștințe despre lumea auto, fii atent aici informație: a intrat în producția noua generație Lancia Ypsilon. Ypsilon va avea și versiune pur electrică, cu 156 de cai-putere, 260 Newtoni-metru, baterie de 51 kWh și autonomie maximă de 403 kilometri. În Italia, prețurile pentru electrică pornesc de la 34.900 de euro.
Produsul Intern Brut
AUTOCRITICA Squad a luat locul 5 în Eco Raliul Insulelor Azore, după un raliu crunt la care s-a muncit, dar mai ales s-a stors sudoare din tricouri. Ca de obicei, Sho semnează cronica etapei.
De la cadavre umane la manechine ultra-high-tech umplute cu sute de senzori, evoluția personajelor principale din testele de impact este cel puțin pestriță, ușor macabră, dar cu siguranță fascinantă. Despre androizii de sacrificiu, în cuvintele subsemnatului.
Prim contact cu noul Renault Symbioz la Paris. Experiență din care aflăm și un răspuns pentru întrebările: mai era nevoie de un SUV în gama francezilor și unde-l încadrăm pe acest Symbioz?
Noul BMW X2, în configurație sDrive20i a trecut prin garajul AUTOCRITICA. Despicarea firului în patru era necesară mai ales prin prisma faptului că a doua generație X2 schimbă aproape toate coordonatele primei generații. Testul complet se citește aici.
Știrile care nu au prins loc în pole position
Nu-i un moment bun pentru Tesla. (Car and Driver)
80% din toate exemplarele Mercedes-Benz Clasa G produse până acum sunt încă pe șosele. (motor1)
Bob Lutz, despre eșecul numit Pontiac. (motor1)
Acum 100 de ani debuta Opel Laubfrosch (4/12 PS). (AUTOCRITICA)
Adrian Newey pleacă de la Red Bull. (AUTOCRITICA)
Se scoate la licitație o cască purtată de Niki Lauda în accidentul care i-a ars fața. (Road & Track)
Honda e:Ny1 va primi alt nume cu ocazia unui facelift. (Autocar)
Consum extraurban
Zona de articole fără motoare și roți, dar care te ajută să vezi că-n lume se mai scrie și lent și bine, nu doar repede și prost.
Tai fusta sau îți tai eu din salariu. (PressOne)
Discrepanța de gen pe piața muncii din România. (Panorama)
Cât te costă să pleci dintr-un oraș mare. (Business Insider)
Părinții care regretă că au devenit părinți. (Time)