Volkswagen ID.7: Passat electric cu 700 km autonomie
Meșteri în mașini #88 • Deblocat de Huf Group • Noul VW ID.7 • Polestar 4 • Cel mai puternic BMW electric • Renault Clio facelift, Maybach EQS, Cupra Tavascan
Meșteri în Mașini este un newsletter produs de Autocritica.ro.
Despre mașinile pe care nu ai voie să le ratezi.
O dată pe săptămână. Conceput și scris de jurnaliștii
Mircea Meșter, Daniel Popescu și Tudor Rus
Meșteri în Mașini #88
23 aprilie 2023
Newsletter deblocat de
Meșteri în Mașini îți este oferit de Huf Group, lider mondial în dezvoltarea și producția tehnologiilor moderne analogice și digitale care permit accesul și autorizarea în mașini. În România, Huf Group are 900 de angajați, un centru de producție la Arad și un centru de inginerie la Timișoara.
În speranța că v-au priit tradiționalele bucate românești de Paște, trecem săptămâna aceasta la mâncare chinezească, dar cu mașini. Via Salonul Auto de la Shanghai. C-așa e prin eterna și fascinanta industrie auto, uneori Săptămâna Mare nu se pupă cu ce-au ales prelații după ce-au tras cu urechea la ce-au avut de zis prorocii. Deși am avut parte de-o înviere.
Passat-ul nu e mort, Passat-ul se transformă
Vorba cântecului, plânsul e de formă. Se știa deja că Volkswagen Passat, un model foarte iubit pe plaiuri mioritice, în toate formele sale - nou, dar mai ales la mâna a doua-treia - va fi disponibil doar ca break. Sedanul cu motor termic a fost trimis ofrandă pentru zei, dar jalea n-a durat mult. Mai ales când legenda spune că în Wolfsburg nu s-a mai închis un ochi de la Dieselgate încoace, gama ID fiind un produs al acestei insomnii. Unde vreau să ajung? Passat-ul cu corp de sedan trăiește, înviat sub formă pur electrică. A fost și botezat: ID.7.
Întâmplător, șaptele din nume, înmulțit cu 100, dă valoarea autonomiei maxime teoretice estimată de Volkswagen pentru noul sedan (în regim WLTP): 700 km, în contextul bateriei mari dar și al unui coeficient aerodinamic de 0,23. M-aș lega și de design, dar simt că orice opinie sau critică despre neutralitatea liniilor lui ID.7, respectiv curajul designerilor implicați în proiect, mi-ar răci gura degeaba: nimeni, dar absolut nimeni nu și-a cumpărat un Passat pentru felul în care arată.
În schimb, imaginile de presă îmi transmit că albul și caroseria lui ID.7 se potrivesc la fel de bine ca vara și luna iulie. Și nici măcar nu-s ironic. Ba chiar mă gândesc să-l includ pe ID.7 pe lista (scurtă) personală de mașini care arată foarte bine în alb, lângă Lexus LFA și Porsche Taycan. Asta în condițiile în care interiorul e așa cu știm de la ID.3, 4 și 5, cu ceva frișcă deasupra: head-up display cu realitate augmentată și un ecran central de 15 inchi. Așteptăm să-l și pipăim.
Poți să-l cumperi: din toamna acestui an
Baterie: 77 kWh (ID.7 Pro) sau 86 kWh (ID.7 Pro S)
Putere: 286 cai-putere, un motor electric, roți motrice spate
Platformă: MEB
Mai multe poze: AICI (dar țineți cont că ce vedeți e un prototip de pre-producție)
Full option, fără lunetă
S-a lansat Polestar 4, un SUV-coupé din cele pe care le recomandă mai întâi puterea și accelerația. Și abia după autonomia.
De ce ne place? Pentru că e genul de electrică pe care ar produce-o și Porsche, dacă nu l-ar avea deja pe Taycan și pe electricul Macan in the making. 0-100 km/h în 3,8 secunde, două motoare electrice, 400 kW/544 cai-putere, 686 Newtoni-metru și baterie de 102 kWh. Există și o versiune mai puțin vikingă, cu un singur motor electric, 200 kW/272 cai-putere, 343 Newtoni-metru și autonomie până la Odin și înapoi: 600 km.
Daaar… nu despre asta vreau să vorbim. Polestar 4 nu are lunetă. Sau mă rog, are, doar că nu e geam, ci o suprafață opacă, parte din caroserie (și de aceeași culoare).
Vă întrebați de ce? De dragul spațiului pentru cap oferit pasagerilor de pe banchetă, spune Polestar nonșalant, după ce a decis că șoferului îi este suficientă o pereche de camere video care trimit imagini din spate către oglinda retrovizoare centrală.
Vă pregătiți să vă ofuscați? N-o faceți. Șeful de design mizează pe faptul că Polestar n-are legacy customers, știți, clienți vechi, obișnuiți cu o anumită rânduială (cumva logic, la cât de tânăr e brandul). În consecință, nu prea are cine să semneze petiții online când apar astfel de soluții.
Cea mai puternică literă electrică
Din gamă, nu și din lume. Coronița merge la i7 M70 xDrive, în momentul de față cel mai puternic BMW electric. De ce? Pentru că bavarezii pot. În ecuație intră două motoare electrice, 485 kW/660 CP și 1.100 Newtoni-metru (de care te poți bucura doar dacă activezi una din funcțiile M Launch Control sau M Sport Boost). Totul sintetizat în 3,7 secunde, cât durează să atingi 100 km/h cu plecare de pe loc. Și de fiecare dată când faci asta, un Hellcat rămâne fără benzină.
Alte mașini lansate săptămâna asta
Renault Clio a primit un facelift pe care-l poți rezuma cât ai spune baguette. E vorba de partea din față a subcompactei. Pe lângă nouveau visage, Clio facelift are un nivel de echipare nou, din cele bune - Esprit Alpine, un interior compus din materiale reciclate și tot felul de sortimente sub capotă. Adică: benzină aspirat (65 de cai-putere), benzină turbo (90 de cai-putere), benzină + GPL (100 de cai-putere), diesel (tot cu 100 de cai-putere) și hibrid (145 de cai-putere).
Bogații sunt și ei oameni, deci e normal să se poată deplasa și în versiuni electrice ale mașinilor opulente prin care ne transmit nouă, celorlalți, că suntem săraci. Mercedes-Mayback EQS 680 SUV era doar o chestiune de timp, nu neapărat de gust. Dar, hei, dai un ban și te plimbi pe jante monobloc de 22 de inchi, ascuns după o caroserie în două culori, protejat de Energizing Air Control. Un sistem deștept echipat cu fitre HEPA, care purifică aerul din habitaclu. Poluarea rămâne pe afară, spune Mercedes-Benz. La fel și săracii.
CUPRA și-a lansat primul model pur electric (made in China) - Tavascan. Deși la cum arată am tinde să credem că e pur carnivor. La bază stă arhitectura MEB, deci există gene serioase de ID.5, având în vedere că Tavascan are siluetă de SUV-coupé. Două motoare electrice, hrănite de-o baterie de 77 kWh, produc la pachet 250 kW/340 de cai-putere în versiunea de top Tavascan VZ, care se jură că vei pleca primul de la semafor: 0-50 km/h durează 2,4 secunde, 0-100 km/h 5,6 secunde. Versiunea pământeană are aceeași baterie, dar un singur motor electric, roți motrice spate în loc de 4x4 și 286 cai-putere. Implicit, e mai domestică și la capitolul autonomie: 550 km.
Produsul intern brut
Duduie economia în Autocritica.ro:
Daniel Popescu a fost în pelerinaj la Douai, unde Renault asamblează noul Megane E-Tech Electric. Tot acolo va fi produs și Renault 5. Tot electric, dar mai de oraș.
Dragoș Băltățeanu a vrut să ne arate că în România se poate trăi de pe o mașină pe alta și ne încântă cu două teste: Volkswagen ID.Buzz și BMW Seria 2 Active Tourer PHEV.
Scăpat (deocamdată) de calculele complicate pe care le face de pe scaunul din dreapta în raliurile de regularitate cu electrice, Cornel Șocariciu ne spune ce rost are Range Rover Velar pe lumea asta.
Ajungem și la subsemnatul, care s-a aventurat în vremuri tulburi, încercând să înțeleagă de ce a ajuns marca BMW preferata grupării teroriste Baader-Meinhof pe la începutul anilor ‘70.
Știrile care n-au prins pole position-ul
Honda Civic Type R e din nou regină pe Nürburgring. În pătrățica ei, evident.
Un interviu cu unul din cei care au văzut pe viu accidentul de la Le Mans 1955. 86 de oameni și-au pierdut viața după ce un Mercedes 300 SLR s-a desprins de la sol și s-a făcut bucăți în tribune.
Sayonara, Toyota FJ Cruiser!
Hyundai Elantra N facelift
Tesla V4 Supercharger, acum prietenos și cu electricele non-Tesla.
Chinezii fac mașini electrice cu bani puțini, ceea ce duce la prețuri de achiziție mici. Următoarea oprire: Europa.
De ce sunt populare roțile motrice spate pentru electrice?
Niște jurnaliști de calitate au publicat un interviu fals cu Michael Schumacher, realizat în totalitate de AI. Familia fostului campion de Formula 1 a luat atitudine.
Consum extraurban
Zona de articole fără motoare și roți, dar care te ajută să vezi că-n lume se mai scrie și lent și bine, nu doar repede și prost.
Ne-am săturat de abjecțiile din televiziunea românească. Și nu numai.
România e poarta Asiei sărace către o viață mai bună în Vest.
Elon Musk vrea să lanseze un rival pentru ChatGPT, numit TruthGPT. Sigur că da.
Social Media e sortită pieirii, spune un fost angajat la Snapchat.
Jocurile video create pentru a calma durerea emoțională provocată de pierderea unei persoane dragi.
Ce înseamnă “cli-fi” și de ce multe filme de acest gen dăunează luptei reale împotriva schimbărilor climatice.
Penultimul și ultimul link sunt aceleași